Prvi automatizovani sklopovi za proizvodnju dva nova modela automobila u kompaniji „Fijat automobili Srbija“ stižu u ponedeljak u fabriku, a reč je o delovima za izgradnju potpuno robotizovane „Lakirnice“. Izgradnja ove montažne celine će koštati više od 100 miliona evra, a potpuni je spisak komponentaša koji će svoje pogone graditi u Grošnici. Đovani de Filipis, čelnik torinsko-srpske kompanije potpisao je ugovore o kupovini opreme vredne 400 miliona evra u Italiji, Nemačkoj i Japanu, koja je poslednja reč tehnike. Prvi šleperi u ponedeljak stižu iz nemačke firme „Ajznam“. Ova kompanija s najboljom svetskom reputacijom u proizvodnji lakirnica, u narednih šest meseci će, sa 650 šlepera, dopremiti opremu za ovaj kragujevački pogon. Do kraja meseca, počeće da pristiže i oprema iz Japana. Iz firme „Komacu“ stižu već spakovane prese za izradu limenih otpresaka za automobile. I nabavka mašina i robota iz Italije se privodi kraju. Stižu najbolje „Fijatove“ mašine i alati.
Prvi automatizovani sklopovi za proizvodnju dva nova modela automobila u kompaniji „Fijat automobili Srbija“ stižu u ponedeljak u fabriku, a reč je o delovima za izgradnju potpuno robotizovane „Lakirnice“.
Izgradnja ove montažne celine će koštati više od 100 miliona evra, a „Novosti“ saznaju i potpuni spisak komponentaša koji će svoje pogone graditi u Grošnici.
U nedavnoj izjavi za „Novosti“, Đovani de Filipis, čelnik torinsko-srpske kompanije, rekao je da je potpisao ugovore o kupovini opreme vredne 400 miliona evra u Italiji, Nemačkoj i Japanu, koja je poslednja reč tehnike.
Prvi šleperi u ponedeljak stižu iz nemačke firme „Ajznam“. Ova kompanija s najboljom svetskom reputacijom u proizvodnji lakirnica, u narednih šest meseci će, sa 650 šlepera, dopremiti opremu za ovaj kragujevački pogon.
Do kraja meseca, počeće da pristiže i oprema iz Japana. Iz firme „Komacu“ stižu već spakovane prese za izradu limenih otpresaka za automobile. I nabavka mašina i robota iz Italije se privodi kraju. Stižu, kažu, najbolje „Fijatove“ mašine i alati.
Paralelno počinje i izgradnja pogona i fabrika „Fijatovih“ komponentaša u Grošnici. Italijanska grupacija je Vladi Srbije dostavila konačan spisak sedam najznačajnijih dobavljača, koji će svoje pogone graditi u krugu fabrike i na prostoru bivše kasarne u Grošnici.
Dobavljači i pogoni
Najznačajniji „Fijatov“ dobavljač, „Manjeti Mareli“, u Kragujevcu će graditi dve fabrike. Jedan pogon za izradu izduvnih sistema, a u Grošnici fabriku za proizvodnju instrumental tabli i drugih delova od plastike. Na te dve lokacije će svoje fabrike graditi i čuvena američka kompanija „Džonson kontrol“ (sedišta i enterijer). Stiže i francuske firma „Sižen“ (branici i drugi kabasti delovi od plastike), kao i nemačka kompanija HTL.